یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ Sunday 21st of April 2019
ads
ads
ads
  5 روز قبل     ایسنا

«سه گاه وار» در دستگاه سه گاه با سنتور رضامهدوی و تار مهسا عظیمی نواخته و منتشر شده است.


«سه گاه وار» در دستگاه سه گاه با سنتور رضامهدوی و تار مهسا عظیمی نواخته و منتشر شده است.

به گزارش ایسنا، بداهه نوازی، پیش در آمد، چهارمضراب و رِنگ مخالف محتوای شنیداری آلبوم «سه گاه وار» به حساب می آید که همه آن ها یکجا و به شکل یک قطعه بلند بی کلام در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. پیش تر آلبوم «افشار» با همکاری مهدوی و عظیمی منتشر شده است.

در بروشور این آلبوم به قلم مهسا عظیمی آمده است: «در روزگاری که دستگاه سه گاه و آواز افشاری کمتر به گوش می رسد و رو به فراموشی می رود و از طرف دیگر جای خالی آلبوم هایی به شکل کاملاً بداهه که حس واقعی نوازندگان در استودیو سرلوحه کار قرار می گیرد، حس می شود. در صدد تولید مجموعه ای شامل دو آلبوم، یکی در آواز افشاری و دیگری در دستگاه سه گاه برآمدم. در این مجموعه بداهه نوازی اولویت ذهنی ام بود. بداهه نوازی، ساختن آنی جملات ملودیک و ریتمیک موسیقی است اما این کار مستلزم آن است که نوازنده یک نقشه و مسیر منطقی برای راهنمایی الهاماتش و ممانعت از انحراف گیج کننده داشته باشد و به غیر از داشتن تکنیک نوازندگی بتواند در لحظه و تشخیص زمان مناسب با شهامت و تصمیم سریع، ذهنیتش را بر جان ساز منتقا کند. البته تجمع این صفات در یک شخص قطعاً بدون اشکال نخواهد بود. تا به امروز آلبوم های متنوعی با ساختار موسیقی دستگاهی به شکل مهندسی وار طراحی و ضبط شده اما در طول این سال ها آلبومی به شکل کاملاً بداهه کمتر شنیده شده است. به اعتقاد من این شیوه از بداهه نوازی در جامعه موسیقی امروز ایران جای جلوه گری بیشتری برای نوازندگان دارد…»

انتهای پیام

ادامه خبر :