جمعه ۲۸ تیر ۱۳۹۸ عنوان سایت را وارد کنید Friday 19th of July 2019
عنوان سایت را وارد کنید
عنوان سایت را وارد کنید
عنوان سایت را وارد کنید
3 ماه قبل ایسنا

در حالیکه "حق سرویس" در سال‌های اخیر به جزو جدانشدنی فاکتور بسیاری از رستوران‌ها به خصوص رستوران‌های لوکس بدل شده، رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس، دریافت حق سرویس از مشتریان را خلاف قانون می‌داند.


<p> در حالیکه "حق سرویس" در سال های اخیر به جزو جدانشدنی فاکتور بسیاری از رستوران ها به خصوص رستوران های لوکس بدل شده، رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس، دریافت حق سرویس از مشتریان را خلاف قانون می داند. </p><p> در بسیاری مواقع که به رستوران ها مراجعه می شود، بررسی قیمت درج شده در منو رستوران با قیمت نهایی فاکتور بسیار متفاوت است و حق سرویس به میزان ۱۰ تا ۱۵ درصد، دلیل تفاوت قیمت فاحش فاکتور و قیمت درج شده در منو است. </p><p> در این رابطه سیدعلی اصغر میر ابراهیمی - رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس - به ایسنا گفت: دریافت حق سرویس خلاف قانون است و هر رستورانی که به دریافت حق سرویس بپردازد مرتکب تخلف شده است. </p><p> وی ادامه داد: قیمت اعلامی در منو رستوران ها با توجه به قیمت خرید کالاهای مصرفی، هزینه های جاری، دستمزد کارگر و نرخ سود رسمی برای فعالیت رستوران ها تعیین شده است، از این رو هیچ رستورانی حق دریافت حق سرویس از مشتریان را ندارد. </p><p> رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس بیان کرد: در صورتی که واحد صنفی در این زمینه مرتکب تخلف شود، مشتریان می توانند با مراجعه به اتحادیه یا سایت این اتحادیه به ثبت شکایت بپردازند. </p><p> با این تفاسیر می توان گفت که بسیاری از رستوران ها به ویژه رستوران های لوکس سطح شهر با دریافت حق سرویس مرتکب تخلف می شوند. </p><p> در این زمینه شهروندان در صورت برخورد با این موضوع می توانند با ارائه فاکتور به اتحادیه مربوطه شکایت کنند. </p><p> انتهای پیام </p>

ادامه خبر :

ads

جدیدترین خبرها