جمعه ۲۸ تیر ۱۳۹۸ عنوان سایت را وارد کنید Friday 19th of July 2019
عنوان سایت را وارد کنید
عنوان سایت را وارد کنید
عنوان سایت را وارد کنید
3 ماه قبل تسنیم

معاون تسهیل تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت از راه‌اندازی 2 سامانه یکپارچه در حوزه‌های بازرسی و شکایت در وزارت صمت تا پایان سال جاری خبر داد.


<p> بهنام امیری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، با اشاره به راه اندازی سامانه یکپارچه بازرسی در مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در حال حاضر بازرسی از واحدهای صنفی توسط دستگاه های مختلف از جمله بازرسان اتحادیه ها، سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده، تعزیرات، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پلیس اماکن و ... انجام می شود ولی متاسفانه هیچیک از این دستگاه های بازرسی، به اطلاعات دستگاه های دیگر که آن ها هم وظیفه بازرسی را عهده دارند، دسترسی ندارند. </p><p> وی افزود: این عدم دسترسی به اطلاعات سایر دستگاه ها در این حوزه باعث می شد تا در طول سال بعضی از واحدهای صنفی، توسط چندین دستگاه مورد بازرسی قرار گیرند و در عین حال ممکن بود یک واحد صنفی حتی یک بار هم در سال، مورد بازرسی بازرسان دستگاه های مختلف قرار نگیرد. </p><p> معاون تسهیل تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت، ادامه داد: این سامانه قرار است تمامی بازرسی های انجام شده توسط این دستگاه ها را به صورت یکپارچه به یکدیگر متصل کند و گزارش بازرسی هریک از این دستگاه ها نیز در این سامانه ثبت و ضبط می شود تا برای سایر بازرسان، به منظور نوع رسیدگی به تخلفات احتمالی بعدی قابل بهره برداری باشد. </p><p> به گفته امیری هم اکنون طراحی این سامانه در فازهای آخر خود قرار دارد و امسال احتمالاً به طور کامل راه اندازی خواهد شد. </p><p> امیری همچنین با اشاره به در دست اقدام بودن راه اندازی سامانه یکپارچه شکایت نیز گفت: علاوه بر این در حال حاضر راه اندازی سامانه ای دیگری برای رسیدگی به شکایت مصرف کنندگان در دست اقدام است که با راه اندازی آن، مصرف کنندگان می توانند هرگونه شکایت خود از واحدهای صنفی را در این سامانه ثبت کنند تا رسیدگی به شکایت ها به طور متمرکز انجام شود. </p><p> وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که هم اکنون مصرف کنندگان شکایت خود را به اتحادیه ها، تعزیرات، سازمان حمایت و دستگاه های دیگری ارائه می دهند و به دلیل عدم یکپارچگی اطلاعات شکایت ها، شاهد موازی کاری و هدر رفت انرژی بازرسان دستگاه های مختلف هستیم. </p><p> معاون تسهیل تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت، با بیان اینکه این سامانه نیز تا پایان سال راه اندازی و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت، گفت: در این سامانه، دستگاه های رسیدگی کننده به شکایات، به سوابق شکایت های قبلی واحدهای صنفی و نتیجه بررسی این شکایات دسترسی خواهند داشت. </p><p> انتهای پیام/ </p>

ادامه خبر :

ads

جدیدترین خبرها