دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ Monday 22nd of April 2019
ads
ads
ads
  6 روز قبل     خبرآنلاین

فارس نوشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد دو خودروساز داخلی عملا با یکدیگر رقابت ندارند. این دو خودروساز در بازه‌های قیمتی یکدیگر ورود نمی کنند و وجود بازار تضمین‌شده، مشوقی برای عدم حرکت آنها به سمت تولید محصولات قدیمی و کاهش کیفیت است.


فارس نوشت: بررسی ها نشان می دهد دو خودروساز داخلی عملا با یکدیگر رقابت ندارند. این دو خودروساز در بازه های قیمتی یکدیگر ورود نمی کنند و وجود بازار تضمین شده، مشوقی برای عدم حرکت آنها به سمت تولید محصولات قدیمی و کاهش کیفیت است.

عمده سیاست هایی که دولت برای توسعه صنعت خودروسازی در ایران پیگیری کرده است را می توان ذیل سیاست های زیر خلاصه نمود.

سیاست تعرفه واردات خودرو در ایران

با توجه به تاریخچه سیاست های تعرفه ای در ایران که همواره با تعرفه های بالا همراه بوده، قیمت خودروهای وارداتی در ایران هیچ گاه نزدیک به خودروهای پرتیراژ بازار داخلی نبوده است. از همین رو تحت چنین شرایطی خودروسازان هرگز تهدید از جانب خودروهای وارداتی برای تولیدات و بازار خود حس نمی کردند و این سیاست نتوانست انگیزه مدیران خودروسازی برای توسعه محصول، خروج محصولات قدیمی و تحقیق و توسعه به منظور از دست ندادن بازار خود را تحریک و ترغیب کند.

تعرفه واردات قطعات

بر اساس جدول تعرفه واردات قطعات منفصله به ازای ساخت داخل بین ۲۰ تا ۳۰ درصد تعرفه واردات قطعات خودرو یکسان است، از این رو برای تولیدکننده هیچ انگیزه ای ایجاد نمی کند که عمق داخلی سازی خود را در بین بازه افزایش دهد. علاوه بر این یکی از نقاط ضعف بزرگ این سیاست تعرفه ای این است که شیب

ادامه خبر :