جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۸ عنوان سایت را وارد کنید Friday 23rd of August 2019
عنوان سایت را وارد کنید
عنوان سایت را وارد کنید
عنوان سایت را وارد کنید
3 ماه قبل برترین ها

مریم امیرجلالی ضمن اشاره به دلایل حضور کمرنگش در آثار طنز سال‌های اخیر سیما یکی از ویژگی‌های مهم سریال‌های ماندگاری مانند خانه به‌دوش را حجب و حیای کاراکترها توصیف کرد.


<p> خبرگزاری مهر: مریم امیرجلالی ضمن اشاره به دلایل حضور کمرنگش در آثار طنز سال های اخیر سیما یکی از ویژگی های مهم سریال های ماندگاری مانند خانه به دوش را حجب و حیای کاراکترها توصیف کرد. </p><p> مریم امیرجلالی بازیگر سریال «خانه به دوش» که به تازگی بازپخش آن از شبکه آی فیلم روی آنتن رفته است، درباره تجربه حضور در این مجموعه به خبرنگار مهر گفت: به نظر من در هر سریالی موضوع اول و مهم فیلمنامه است. وقتی فیلمنامه خوبی در دست داشته باشیم همه انگیزه پیدا می کنند که خوب کار کنند و انرژی بگذارند. «خانه به دوش» فیلمنامه خوبی و قوی داشت که من و آقای لولایی نیز به فیلمنامه کمک کردیم. </p><p> وی ادامه داد: در این سریال بعضی از قسمت ها به صورت بداهه کار شد و خیلی از میزانسن ها را خود من دادم اما باید این را هم بگویم که ما در این سریال به فیلمنامه خوب آن هم بسیار مدیون بودیم. </p><p> امیرجلالی درباره علاقه مردم به این سریال توضیح داد: «خانه به دوش» تا حد زیادی به زندگی عادی مردم نزدیک است و مشکلاتی را بیان می کند که مردم به صورت روزمره با آن دست به گریبان هستند. به همین دلیل، مخاطبان خیلی راحت با بازیگران این سریال همذات پنداری می کنند. متأسفانه در برخی از سریال ها طنز جدی گرفته نمی شود و نوعی دلقک بازی و ادا درآوردن جای طنز اصیل را گرفته است. </p><p> بازیگر «متهم گریخت» یادآور شد: وقتی از دل مردم صحبت کنید و تیم حرفه ای داشته باشید، مطمئناً کارتان دیده می شود. خودتان هم می بینید که مردم طنزهای ساده را دوست دارند، مثلاً «متهم گریخت» و «ترش و شیرین» را هم مانند خانه به دوش دوست داشتند و این به خاطر سادگی کارها و طنازی آنها بود. به طور کلی، سادگی، بی ریا بودن عوامل و یکرنگی در این سریال موج می زند و همین موضوع باعث شده است که مردم آن را دوست داشته باشند. </p><p> وی با اشاره به یک نکته درباره رابطه زوجی که در سریال «خانه به دوش» وجود داشت، بیان کرد: موضوع جالبی در این سریال اتفاق می افتد که به نظر من خاص است. حجب و حیای خاصی در این سریال وجود دارد. وقتی من به عنوان همسر ماشاالله قربان صدقه اش می روم، سریع دیالوگم را عوض می کنم، چون نوعی خجالت بین من و او حاکم است. حتی وقتی ماشاالله به خارج از کشور رفته و من با عکسش داخل حیاط صحبت می کنم دوست ندارم حرف هایم را بچه ها بشنوند. این حیا چیز خوبی است و منحصر به فرد است اما در سریال های جدید این حجب و حیا را نمی بینیم. من تصورم این است که مردم بی حیایی و دریدگی را دوست ندارند و اشتباه است که فکر کنیم با دیالوگ های بی پرده می توانیم آنها را به سمت خودمان جلب کنیم. </p><p> این بازیگر درباره پذیرفتن سریال های طنز گفت: کار کردن در سریال های طنز را دوست دارم اما برایم مهم است که طنز به حالت لمپنی نیفتد. فیلمنامه هایی به من ارجاع می شود که در آنها نوعی لودگی وجود دارد و باید به زور مردم را بخندانید که چنین کارهایی را قبول نمی کنم. </p><p> وی درباره پخش سریال های طنز برای مردم اظهار کرد: تصورم این است که مردم کارهای طنز را بیشتر دوست دارند و الان نیاز جامعه این است که سریال های طنز ساخته شود. مردم از دیدن سکانس های جدی و غم انگیز خسته شده اند و بهتر است سریال های طنز بیشتری بسازیم. البته به یاد داشته باشید که در قالب طنز می توان پیام های جدی ای به مردم داد. مثلاً در سریال «خانه به دوش» می بینیم در عین حال که خانواده ماشاالله فقیرند اما با یکدیگر همدل هستند. بنابراین، به صورت ضمنی این پیام به مردم منتقل می شود که همدلی می تواند از شدت مشکلات بکاهد. موضوع بعدی اینکه، باید دقت داشت که در کارهای طنز موضوعات جدی غالب نشود. مثلاً در همین سریال هر وقت مسائل جدی مطرح می شود، طنازی آقای صادقی و لولایی آن را تلطیف می کند. </p>

ادامه خبر :

ads

جدیدترین خبرها